Garnitur przedsiębiorcy a firmowe koszty podatkowe

Nie istnieją żadne szczególne standardy dotyczące ubioru wykorzystywanego przed przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Wydatek na zakup odzieży, nawet opatrzoną w logo firmy, nie można uznać za firmowy koszt podatkowy przedsiębiorcy, ponieważ nie został on poniesiony wyłącznie w celu uzyskania przychodu, a w celu zaspokojenia prywatnych potrzeb wizerunkowych przedsiębiorcy.

Jak stwierdza dyrektor KIS, sam fakt oznaczenia zakupionej odzieży firmowym logo nie powoduje, że odzież ta utraciła osobisty charakter.

Obowiązujące zasady życia społecznego wymagają, aby osoby prowadzące własne interesy prezentowały się schludnie, podobnie jednak jak w innych zawodach, np. urzędnicy. Poprawa wizerunku dzięki odpowiedniej odzieży nie może stanowić przesłanki pozwalającej uznać wydatki na jej zakup za firmowe koszty podatkowe.

pl_PL