Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia przedsiębiorcy chętnie obdarowują swoich kontrahentów reklamowymi upominkami, takimi jak kalendarze, kubki, długopisy 🙂
W przypadku podarunków o małej wartości, tj. 200 zł mających znamiona promocji lub reklamy (posiadające logo lub inne znaki rozpoznawcze przedsiębiorcy), można zaliczyć jako koszt uzyskania przychodu. Ustawa o podatku od towarów i usług uwzględnia limit 100 zł netto jako prezent o małej wartości pod warunkiem gdy przedsiębiorca prowadzi ewidencję obdarowanych. W przeciwnym wypadku limit ten wynosi jedynie 20 zł. Jeśli kwota upominku przewyższa wyżej wymienione limity to należy uwzględnić w podatkach PIT lub CIT jak i VAT.
Biorąc pod uwagę przychylne uregulowania prawne warto zatroszczyć się o dobre relacje z kontrahentami oraz o pozytywny wizerunek firmy na rynku 🙂
Potrzebujesz księgowego? Skontaktuj się z nami!
📨 biuro@blu-em.pl
☎ +48 575 909 002
🌐 https://blu-em.pl/